Visuele identiteit / Corporate design

Reddingsbrigade Nederland

 

Een nieuwe identiteit wordt breed gedragen door ruim 172 reddingsbrigades, 24.000 leden en zo'n 5.000 vrijwilligers.

 

De Koninklijke Reddingsbrigade spant zich in voor het voorkomen en bestrijden van de verdrinkingsdood in Nederland.

 

Aangenaam Ontwerp ontwikkelde voor de Nederlandse Reddingsbrigade een nieuw landelijk woord en beeldmerk en in samenhang daarmee werd de corporate huisstijl ontwikkeld. Waaronder diploma’s, certificaten, advertenties, brochures en opleidingsboeken. Ook alle voer- en vaartuigen, gebouwen en kleding zijn voorzien van de nieuwe kenmerken. Het gezicht van de Reddingsbrigade is daarmee krachtig gepositioneerd. De vernieuwing en de wijze waarop deze is doorgevoerd wordt door de ruim 172 brigades in Nederland breed gesteund.

 

Op 16 september 2017 bestond de Reddingsbrigade 100 jaar en ter gelegenheid daarvan zijn tal van festiviteiten georganiseerd. Waaronder de viering van het 100 jarig jubileum in Wassenaar. Koning Willem-Alexander was er bij en sprak met vrijwillige redders en medewerkers over preventie, waterhulpverlening en de opleiding tot lifeguard.

 

Viering van het 100 jarig jubileum, 16 september 2017

Lifeguard kleding

Miniatuur Reddingsbrigadepost in Madurodam

Gerelateerde projecten

Aangenaam Ontwerp

visuele communicatie

2000 - 2018 ©

 

Burg. van Heemstrakwartier 86

3731 TL  De Bilt

+ 31 (0)6 5022 8264

 

Home

Werk

Wat en voor wie

Contact

Shop